Brev:
Begyndt på fast føde
9. juli 2012
Alder:
5 mdr.
Begyndt på fast føde
Kære Helen
Vi begyndte at give Andreas grød om morgenen, da han var 4 mdr., og det er nu en maaned siden. I starten virkede han interesseret, aabnede munden og tog imod. Efter en maaned, syntes jeg, at det gaar daarligere, han flytter hovedet, lukker munden og spytter det ud igen. Jeg tænkte, at jeg prøver med lidt kartoffelmos for at se om det virker bedre, men det er samme resultat. Paa de tidspunkter jeg har givet ham grød om morgenen, er han udhvilet og burde ogsaaa være sulten. Er vi startet for tidligt, i starten var han jo interesset...?
Andreas kommer som regel i seng ved 20-tiden, bliver ammet inden han sover. Derefter kan han nogen gange sove 6 timer i træk, hvor vi paa et tidspunkt var oppe paa 8 timer, da han var ca. 3 mdr. Paa det sidste vaagner han mere end han plejer, dvs han kan vaagne igen omkring kl. 23-24, hvorefter han bliver ammet. Derefter vaagner han som regel ved 3-tiden, bliver ammet og det samme igen ved 6-tiden.
Han sover en formiddagslur og en eftermiddagslur paa ca. 1 1/2 time, og eventuelt en powernap inden aften.
Bliver ammet inden sin formiddagslur og efter, ligeledes ved eftermiddagsluren og derefter som regel to/tre gange inden han sover til natten.
Naar han vaagner om natten, virker han ikke altid vaagen, men klynker og græder og virrer med hovedet til begge sider, som om han søger efter en god stilling at sove i...?
Hvad er din mening, Helen, skal jeg holde pause med grøden, eller gøre det anderledes. og hvorfor vaagner han mere om natten end før...?
Paa forhaand mange tak for din hjælp :-)
Med venlig hilsen
Lotte