Begyndt på fast føde

9. juli 2012

Alder:
5 mdr.

Begyndt på fast føde

Kære Helen

Vi begyndte at give Andreas grød om morgenen, da han var 4 mdr., og det er nu en maaned siden. I starten virkede han interesseret, aabnede munden og tog imod. Efter en maaned, syntes jeg, at det gaar daarligere, han flytter hovedet, lukker munden og spytter det ud igen. Jeg tænkte, at jeg prøver med lidt kartoffelmos for at se om det virker bedre, men det er samme resultat. Paa de tidspunkter jeg har givet ham grød om morgenen, er han udhvilet og burde ogsaaa være sulten. Er vi startet for tidligt, i starten var han jo interesset...?

Andreas kommer som regel i seng ved 20-tiden, bliver ammet inden han sover. Derefter kan han nogen gange sove 6 timer i træk, hvor vi paa et tidspunkt var oppe paa 8 timer, da han var ca. 3 mdr. Paa det sidste vaagner han mere end han ...

Annonce

... plejer, dvs han kan vaagne igen omkring kl. 23-24, hvorefter han bliver ammet. Derefter vaagner han som regel ved 3-tiden, bliver ammet og det samme igen ved 6-tiden.
Han sover en formiddagslur og en eftermiddagslur paa ca. 1 1/2 time, og eventuelt en powernap inden aften.
Bliver ammet inden sin formiddagslur og efter, ligeledes ved eftermiddagsluren og derefter som regel to/tre gange inden han sover til natten.

Naar han vaagner om natten, virker han ikke altid vaagen, men klynker og græder og virrer med hovedet til begge sider, som om han søger efter en god stilling at sove i...?

Hvad er din mening, Helen, skal jeg holde pause med grøden, eller gøre det anderledes. og hvorfor vaagner han mere om natten end før...?

Paa forhaand mange tak for din hjælp :-)

Med venlig hilsen
Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig